Ekskursija po Žemaitiją pilviškiečiams paliko daug įspūdžių - Fotoreportažas - Kultūrnamis - - Pilviškių krašto portalas
Pagrindinis|Tribūna|IEŠKO!
Turinys

Parašykite mums

Rask mus Facebook`e

Plepykla

Pilviškietiškas video

Šmtadienio, vykusio 2011-01-18 Santakos gimnazijoje, filmas.

Daugiau VIDEOfilmų.

Dabar užėję

Viso prisijungę: 13
Svečių: 8
Vartotojų: 5
fypvvawkkri , fvrxxezzvxv , rubyjw60 , hzsvxduvpqf , kznxvbvfjsh

Statistika

Pradinis » Straipsniai » Kultūrnamis » Fotoreportažas

Ekskursija po Žemaitiją pilviškiečiams paliko daug įspūdžių

2014-10-17

Ankstyvą, bet daug žadantį šeštadienio rytą, grupelė žmonių, linksmai šurmuliuodami, rinkosi  Pilviškių miestelio centre. Ten jų lauke autobusas...

Taip mes, Pilviškių bendruomenė, pirmininkės Loretos Bieliukienės paraginti, vykome pasidairyti po Žemaitiją.

Pirmoji aplankyta vieta — kunigaikščių Oginskių dvaro sodyba Plungėje. Mūsų autobusas sustojo miesto centre, prie aukštų, savo didingą istoriją menančių vartų. Čia - įėjimas į  parką, o šalia glaudžiasi ir sargo namelis. Neskubėdami, besigrožėdami parku, priartėjome prie raudonų plytų pastato. Pasirodo, tai laikrodinė-orandžerija — pats seniausias išlikęs Plungės dvaro statinys ir seniausias mūrinis pastatas visoje Plungėje. Kiemo pusėje ant vienos plytos matosi įrėžta data: 1846m.

Restauruotame pastate, labai panašiame į Florencijoje (Italija) esančius Palazzo Vecchio rumus, nuo 2012 m. įsikūrusi Plungės viešoji biblioteka.  Mūsų grupę pasitikusi bibliotekos darbuotoja papasakojo labai daug įdomaus apie šią dvasinio peno šventovę.

Šiuo metu vykdomi  dvaro sodybos ir parko restauravimo, renovacijos, atnaujinimo darbai. Daugumą iš mūsų sužavėjo  jų  grožis ir didybe.

Įsiamžinę prie istorinio pastato, patraukėme toliau — į vienintelį Europoje Šaltojo karo muziejų. Ekspozicija įrengta Plokštinės miške, Žemaitijos nacionaliniame parke, buvusioje vienoje pirmųjų Sovietų Sąjungos požeminėje termobranduolinių raketų paleidimo aikštelėje.

Buvusioje bazėje įrengta militarizavimo ekspozicija. Mūsų grupė kartu su būreliu moksleivių , gidės  lydimi, nusileidome į 8 metrų gylį po žeme, kad apžiūrėtume to meto Šaltojo karo ginkluotės rūšių pavyzdžius bei maketus, sovietines armijos atributiką, 27 metrų gylio šachtas.  Įspūdis ? Kaip sakoma, geriau  vieną kartą pačiam pamatyti, nei  šimtą kartų iš  kitų išgirsti.

Trumpam sustojome pasižvalgyti nuo Platelių ežero apžvalgos aikštelės. Įspūdis neapsakomas, o saulėta rudens diena dar labiau pabrėžė šio gamtos kūrinio grožį.

Pavakare grįžome į  Plungės dvaro sodybą. Ir jau skubėjome, kad priešais centrinius rūmus stovinčiame  buvusio žirgyno pastate, talpinančiame ne vieną šimtą žmonių, rastume laisvų vietų. Turėjome retą galimybę dalyvauti IX Tarptautiniame Mykolo Oginskio festivalyje ir klausyti Mikalojaus Konstantino Čiurlionio, Zorzo Bize, Makso Brucho bei Ramintos Šerksnytės kūrinių, kuriuos atliko M.K.Čiurliono menų mokyklos orkestro muzikantai. Dirigentas J.M.Jauniškis. Jaunųjų menininkų iš širdies atlikta muzika, skambėjusi didingose dvaro erdvėse, surado kelią  ir į mūsų širdis.

Nors kelionė tolima, besiskundžiančių nebuvo. Visi  grįžome pakilios nuotaikos, o patirti įspūdžiai dar ilgai džiugins keliavusiųjų širdis ir sielas.

Kategorija: Fotoreportažas |
Peržiūrų: 958 | Komentarų: 1 | Raktažodžiai: Pilviskiai, pilviskieciai, kelionės
Viso komentarų: 1
2014-10-22 Spam
1. Karolis (darvis)
tik trys vyrai ir dvi jaunos

Komentuoti gali tik prisiregistravę vartotojai.